Recepta na fenomenalną wycieczkę szkolną! - Let Me Out Blog
16492
post-template-default,single,single-post,postid-16492,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-17.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

Recepta na fenomenalną wycieczkę szkolną!

Recepta na fenomenalną wycieczkę szkolną!

ESCAPE ROOM DLA SZKÓŁ. PRZEŻYJ WRAZ Z KLASĄ EMOCJONUJĄCĄ PRZYGODĘ PEŁNĄ ZAGADEK!

Rok szkolny w toku, ale nie samą nauką uczeń żyje! Nauczyciele, wychowawcy, czy główni zainteresowani, czyli uczniowie, mają do dyspozycji jedynie kilka dni w roku szkolnym do wykorzystania na atrakcje pozalekcyjne, zwane powszechnie wycieczkami.

Te należą do najbardziej wszechstronnych form organizacyjnych procesu edukacyjno-wychowawczego, a ich formuła umożliwia realizację całego arsenału założeń dydaktycznych. Z uwagi na ograniczoną ilość dni do zaaranżowania, wszystkim zależy, by były one objęte jak najbardziej atrakcyjnym programem. Zatem, wraz z nastaniem września…

Ahoj przygodo, czyli poszukiwanie wycieczki idealnej

Na ten dzień czekają wszyscy: wyjście klasowe! Dla uczniów to czas, gdzie towarzyski aspekt dydaktycznej wyprawy wyłania się na pierwszy plan i żadne, nawet najciekawsze mury Malborka, nie cieszą tak, jak beztroskie bycie razem. Warto pamiętać, że materiał do przyszłych wspomnień młodych ludzi nie zrodzi się przed telewizorem, a szkolne emocje, do których wraca się myślami po latach, to nie tylko matura! Zatem troska o atrakcyjność wyjazdu leży w rękach nauczycieli już dziś, bo nic nie zmieni faktu, że dzieciaki na każdą wspólną pozalekcyjną integrację czekają niczym przedszkolaki na Św. Mikołaja. Niech będzie ona więc rzeczywiście wartościowa i niebanalna.

Wycieczka okiem nauczyciela

Wyjście klasowe to nie tylko okazja do nabycia pamiątki; to szansa dla uczniów na poznanie  rzeczy i zjawisk, rozwój zdolności postrzegania, kształtowania wyobrażeń i myślenia. Mimo pozornie rozrywkowej formy, okoliczności wycieczki zawsze skłaniają do zadawania pytań, formułowania uogólnień, wnioskowania, kształtowania postawy odpowiedzialności. Nie rzadko podczas wspólnego czasu zachodzą okoliczności, które mogą również wymagać współpracy, solidarności koleżeńskiej, czy działania w grupie. Dzięki szeroko pojętej integracji pojawia się szansa na  sprawdzenie siebie i grupy w zupełnie nowych okolicznościach. Aspekt szkoleniowy i dydaktyczny zabawy stanowi o jej cennej wartości w kontekście szeroko rozumianego rozwoju młodego umysłu.

Ale to już było, niech nie wróci więcej…

Problem powtarzających się propozycji, banalnych rozwiązań, które nie wnoszą już nic nowego w światopogląd młodych ludzi ani ich przestrzeń zainteresowań – z tym boryka się nie jeden nauczyciel. Czy jest szansa na coś niesztampowego? Na wyjście klasowe, które doprawdy zaskoczy? Czy znajdzie się koncepcja, która otworzy wszystkim oczy ze zdumienia?

Escape room, czyli gra przygodowa pod presją czasu

Idea gry jest prosta, ale tylko w swoim założeniu! Zadaniem uczestników jest opuścić pokój pokonawszy sekwencję zagadek, w określonym czasie. By tego dokonać należy przełamać sporą ilość szyfrów, skojarzyć nieoczywiste elementy, by finalnie dotrzeć do mety. Zachowanie chronologii posunięć, przy dobrej spostrzegawczości i odważnym myśleniu przyczynowo – skutkowym to prosta droga do sukcesu.

Teoretycznie wszystko wydaje się banalne, ale formuła gry skonstruowana jest w taki sposób, by zmobilizować graczy do alternatywnego patrzenia świat, wykorzystując tzw. „myślenie pozapudełkowe”. Bazuje ono na idei wychodzenia poza schemat, kwestionowania narzuconej drogi rozumowania. Z każdą kolejną zagadką uczestnicy nabywają zdolności postrzegania rzeczywistości sposobem „outside the box” radząc sobie tym samym z wymagającymi zagadkami, lecz to nikogo nie zniechęca! Przeciwnie, chce się więcej i więcej…

Recepta na sukces w grze? Kreatywność, otwarty umysł, spryt, szybkość działania, odwaga w szukaniu rozwiązań – tym pokonać można przeszkody i wyjść z pokoju przed czasem! A minut jest niewiele, bo jedyne 60…

Fenomen gry w escape roomie niesie się szerokim echem po Europie i świecie. Nieskończona ilość koncepcji, rozwiązań, kreacji. Każdy pokój to inny, alternatywny świat; można odwiedzić Dziki Zachód, pokój egzorcysty, krainę czarów, czy piramidę. Mnogość pomysłów i konwencji zaskakuje i wydaje się nie mieć końca!

Czysty zysk, czyli wartości bronią się same

Integracja klasy w przestrzeniach zaskakujących, łamiących konwenanse, przełamujących rzeczywistość, a przy tym zmuszających do podjęcia wysiłku intelektualnego, który w tym przypadku jest czystą przyjemnością, to obopólna korzyść: dla uczniów i nauczyciela.

Sukces z zabawy jest wypadkową dobrej komunikacji i współdziałania – tych wartości nie trzeba argumentować, bo bronią się same. Satysfakcja jest dla graczy niezwykle ważna i cenna, bo stanowi rezultat skutecznych działań drużynowych pod presją czasu, a te wymagają ogromnej dozy zaangażowania i motywacji. Kreatywnie, z otwartym umysłem, krok po kroku zmierza się do finału. 60 minut to mało? Nic podobnego! Zaskakujący jest poziom zmęczenia po wyjściu z pokoju, bowiem gra jest rzeczywiście angażująca. Każda minuta jest wartościowa, szare komórki pracują na najwyższych obrotach, ale nadchodzi sukces – pokonałeś niełatwą drogę suto usłaną trudnościami!

Wycieczka do escape roomu to idealna propozycja dla grup zorganizowanych, zarówno ze szkół podstawowych, gimnazjów jak i liceów. Nie warto tracić czasu na powtarzalne programy, na zamknięte w suchej formie edukacyjne rytuały. Czas na żywe emocje, które uczą! Być może nawet cenniejszych rzeczy, niż kilka kolejnych dat, albowiem kooperacji, odwagi w podejmowaniu wyzwań, wytrwałości w dążeniu do wspólnego celu…

 

 

No Comments

Post A Comment